Iskolánk
Felvétel
Tanév
Tantárgyak
Tanórán kívül
Infotár
Diák
Támogatás
Szülő
Kapcsolat
Tanórán kívül
Diákigazolvány
2012.02.24.
Kedves Szülők, kedves Diákok! Tájékoztatom Önöket, hogy a diákigazolvány igénylésének folyamata megváltozott, a 362/2011. (XII.30.) kormányrendelet alapján a jövőben az új diákigazolvány igénylés folyamata az alábbi:
 I.                    Okmányirodai fényképezés
1.      Az igénylés megkezdése előtt, amennyiben a jogosult nem rendelkezik érvényes fényképpel és aláírás képpel a központi fénykép adatbázisban, úgy az okmányirodában szükséges ezek elkészítése. Ehhez a következő iratokat kell bemutatni:
-          születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya vagy
-          egyéb érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) és lakcímkártya
2.      Az okmányirodai folyamat során a jogosult adatait ellenőrzik a személyi adat és lakcímnyilvántartás alapján.
3.      Az eljárás részeként a jogosult egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer (továbbiakban NEK) adatlapot kap, amelyben a nyilvántartásban szereplő adatok, a fénykép és 14 éven felüli jogosult esetében az eredeti aláírás szerepel. 14 éven aluli jogosult esetén az aláírás mezőt üresen kell hagyni, illetve nem kerül feldolgozásra. Az adatlap része a 16 karakterből álló NEK azonosító, amelyet az adatlappal együtt meg kell őrizni, mivel kell a diákigazolvány igénylés további folyamatában. (Amennyiben az azonosító mégis elveszne, az adtalapról másolat kérhető a NEK irodában.)
4.      Ha a fénykép és aláírási kép érvényességi idején belül a jogosult személyes vagy lakcím adatai megváltoznak, új adatlapot kell kiállítani, amelyen új NEK azonosító található.
5.      Az okmányirodai fényképezés ingyenes a jogosultak számára.
 
II.                  Az intézményi igénylési folyamat
1.      A jogosult tanuló az intézményi ügyintézőnél jelenti be a diákigazolvány iránti igényét, megadja NEK azonosítót és befizeti a diákigazolvány díját (jelenleg 1400 forint) az intézmény pénztárában.
2.      Az intézményi ügyintézést iskolánkban a nyilvántartási iroda végzi. Az igénylés adatairól beküldés előtt az intézményben ellenőrző adatlapot nyomtatnak ki a nyilvántartási irodában, melyet alá kell íratni az igénylővel, illetve 14 éves kor alatt az egyik szülővel. Nagyon fontos, hogy az igénylés adatainak rögzítése a személyazonosító okmányok (születési anyakönyvi kivonat, személyi igazolvány, lakcímkártya) alapján történjen, mert az igénylés adatai a személyi és lakcímnyilvántartással kerülnek összevetésre a fényképek hozzárendelése előtt.
Az igénylés leadásakor kérjük, hozza magával :
-          az okmányirodában kapott NEK adatlapot, amely tartalmazza a NEK azonosítót (ennek hiányában a diákigazolvány igénylését nem tudjuk elindítani), 
-          a születési anyakönyvi kivonatot és a lakcímkártyát vagy
-          egyéb érvényes személyazonosító okmányt (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) és a lakcímkártyát
A nyilvántartási irodaaz intézmény székhelyén (Budapest 1107 Száva utca 1.) működik, de hetente egyszer az intézmény telephelyén (Budapest 1165 Újszász utca 45/b) is ügyfélfogadást tart.
A nyilvántartási iroda ügyfélszolgálati nyitva tartása:
Hétfő         Száva utca        8:00 – 18:00 
Csütörtök Újszász utca    12:00 – 18:00
Az iroda telefonszáma: 06/1/434-2773. Az iroda vezetője: Tornóczi Valéria.
3.      Az intézményi ügyintéző rögzíti az igénylés adatait, ellenőrző lapot nyomtat ki, amelyet a jogosulttal aláírat, továbbítja az elektronikus igénylés az Oktatási Hivatal (OH) részére. Az intézmény az OH által kiállított számla alapján átutalja az OH-nak a gyártható igazolványok díját. (A korábbi csekkes befizetés 2012. január 1-től megszűnt).
4.      A fenti teendők elvégzése utána kezdődik el az igazolványok legyártása, az elkészült diákigazolványt közvetlenül az igénylő lakcímére postázzák ki, tehát nem az intézményben vehető át.
5.      Az igazolvány elkészültéig a jogosult kérésére az intézmény Igazolást állít ki a beküldött igénylés adatai alapján.
 
III.                Egyebek
1.      2012. február 29-ével visszavonásra kerülnek a diákoknál lévő ideiglenes diákigazolványok, tehát 2012. március 1-től azok nem érvényesek. Kérjük, hogy az ideiglenes diákigazolványokat adják le az intézmény nyilvántartási irodájában. Helyettük Igazolás állítható ki.
2.      A használatban lévő állandó diákigazolványok nem kerülnek bevonásra 2012. február 29-ével, tehát azok érvényességi idejükön belül továbbra is használhatók.
3.      A diákigazolvány a kiállítás napjától számított 8 évig érvényesíthető és érvényesítő matricával érvényesíteni kell. Az érvényesítő matricát az intézményben a nyilvántartási irodában kell igényelni. Az érvényesítés tényét és a matrica sorszámát az érvényesítés határidejétől számított tíz napon belül az intézmény jelenti a diákigazolvány rendszerbe. A matrica elvesztése esetén a jogosultnak 3500 forintot kell fizetnie az intézménynek.
 
Jelen tájékoztatás az Oktatási Hivatal elnökének 2012. január 4-én és február 21-én kiadott tájékoztatásai alapján – az intézményünkben érvényes ügyrend figyelembe vételével – készült.   
 
 
Budapest, 2012. február  24.
 
 
 
Horváth András
   igazgató
Csatolt fájlok:
Publikálta: Horváth András
© 2010 Bornemisza Péter Gimnázium